Аз съм Теодора Пампулова, докторант в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, а преди това магистър по Социална медиация и комуникация и магистър по Консултативна психология. Търпелива, усмихната, разбираща, приемаща, подкрепяща, търсеща и създаваща, осъзната. Не искам да бъда „социален статус“, защото преди него съм човешко същество с пъстри и преливащи опитности. Не желая да бъда поредния „маркетингов продукт“ и нямам нужда от продуктово позициониране, за да усещам себе си и работата си като значими. Не съм и поредното етикетче с надпис: „име и фамилия, професия, години, стаж и образование…срок на годност“. Отказвам да приема, че нищо не зависи от мен, че технологиите са единствен приоритет, че не можем да оставим по-добър и красив свят за децата си…
Умея да чета между редовете и да виждам какво стои зад думите, да приемам останалите безкритично, да бъда надежден партньор на децата, родителите и учителите. Професията на детския психолог е повече от образованието, квалификацията и преминатите обучения. Тя е повече от статус, социална роля или служебна позиция! Тя е осъзнат избор, в основата на който е грижата!
Специалист съм по детско психично здраве, детски психолог, докторант по „Възрастова и педагогическа психология“ и млад учен, автор на две книги за родители – „Детската градина-щастливо място“ и „Наръчник за справяне с чудовища, динозаври и други страшни неща“, лектор и обучител, педагогически съветник, родител.
Моята научна работа е насочена към изследването на развитието на самооценката при учениците в горна училищна възраст в периода от VIII до Х клас, включително.
Моята въздействаща бизнес идея дава възможност да пътуваме във вселената! Даже не в една, а в много детски вселени! Моята въздействаща бизнес идея е свързана със създаването на обучителна организация подкрепяща социализацията и адаптацията на малките деца в яслата и детската градина. Тя ще даде възможност на учителите и родителите да получат нови и актуални знания за психическото развитие на детето, умения за общуване с малкото дете, с различното дете и др. Обученията и семинарите ще бъдат в подходящ формат – онлайн чрез специална платформа, в която родителите при нужда могат да изберат и подходящ детски специалист, и на живо – в детските заведения. Идеята ми е свързана с това университетски преподаватели и практици (детски психолози, логопеди, учители и други) да предадат опит и да подкрепят важните за децата възрастни.
Учебните програми по ПУП и ПУПЧЕ са ориентирани предимно към методиката на преподаване, а детската психологията е слабо застъпена. Това създава добри методисти, но не и достатъчно информирани специалисти, които да разберат психичната реалност на малките деца. Обученията на учителите ще дадат възможност да се наваксат много пропуски и да се създаде или възстанови позитивния климат в детското заведение, в групите с деца.
Моят продукт…Обучителни програми и ресурси свързани с психическото развитие на детето и адаптацията в яслата и детската градина, според потребностите на педагогическите специалисти и родителите. Създаване на платформа за уебинари, с регистър, съдържащ координати на специалисти, работещи с деца – детски психолози, логопеди, детски зъболекари, хомеопати и др.
Проблемът, който решавам е намаляване на случаите на насилие в яслите и детските градини чрез активна работа с учителите и родителите, чрез приемственост и разбиране на потребностите на „различните деца“, чрез запълване на празнината от липсваща информация и ефективни техники за работа с индивида и групата, намаляване на предпоставките за бърнаут сред учителите и др.
Изготвените програми ще отговарят на актуалните потребности на педагогическите специалисти от нови знания, умения и компетенции. Родителите ще бъдат запознати с това как да подпомогнат детето в изграждането на самостоятелност, справянето с тревожността и раздялата, с нови ситуации, създаването на приятелства, споделянето на играчки, намаляване на неприемливото и агресивното поведение и др.
Уникалното в моята разработка…Проектът ми е с фокус – превенция и интервенция в детските заведения. В момента се предлагат стандартни обучителни програми, които не отговарят на потребностите на педагогическите специалисти.
Уникалното в проекта е свързано с едновременната работа с всички значими за децата възрастни – учители и родители. Проектът „Детската градина – щастливо място“ е единственият проект, ориентиран към психичното здраве, който някога е участвал в Предприемачи в науката.
Моите клиенти са детските заведения в страната – ясли и детски градини. Педагогическите специалисти ще могат да заплащат за участието в обучение, което прави проектът самоиздържащ се, а това гарантира добра прогноза за отчета на приходите и разходите. Уебинарите за родителите ще бъдат с вход свободен или срещу билет, в зависимост от предложената тема и гостуващия лектор.
Моят екшън план предвижда изграждането и поддържането на стабилна мрежа от контакти и добър екип. За мен бизнес планът трябва да е “жив” и динамичен, да се променя спрямо потребностите на клиента. Екшън планът ми следва клиента, също като в психотерапията, където терапевтът следва пациента си! А не обратното!
Опитът ми показва, че никой екшън план не оцелява напълно след първия си сблъсък с реалността! Той е ежедневна и отговорна работа, а не специален проект, върху който се работи, когато се намери достатъчно време.
Кои са другите участници в Предприемачи в науката 2021 - тук.