Аз съм Aнтоанета Петрова, докторант в Софийски университет към катедра География на туризма, специалност География на рекреацията и туризма. Вечно стремяща се към надграждане на знания и паралелното им приложение в практиката. Имам в допълнение филологическо, икономическо и авиационно образование, което не е случайно, тъй като професионализма в сферата на туризма се постига чрез сериозна компетенция в няколко взаимосвързани направления. През 2011 г. основах туроператорска агенция в София, обслужваща туристи, държавни агенции, частни компании от различен характер, правителствени и неправителствени организации. Натрупах солидни контакти с партньори и колеги от цял свят, пропътувах света, създадох стабилни партньорски взаимоотношения с много министерства на туризма по цял свят, участвах в множество форуми и конгреси по туризъм, a през 2012 г. бях избрана за член на престижната британска организация Connections Luxury Leaders – водеща световна организация на лидерите и иноваторите в туризма. Участвам в програмата Предприемачи в науката с проект за екоинформационен хъб Портал на Времето в Източните Родопи, който да превърне района в предпочитана дестинация за вътрешния и външния пазар с позитивното си въздействие, да популяризира и създаде качествен туристически продукт с потенциала, който притежава.
Моята научна работа е фокусирана върху изследването на туристическия потенциал на Източните Родопи с фокус върху тракийските светилища и енергийните територии, както и създаването на методология и иновативна стратегия за развитие на региона, базирана на опит, знания и контакти чрез внедряване на нови практики в туристическата индустрия.
Моята въздействаща бизнес идея е инвестицията в туристическия потенциал на Източните Родопи, които могат да се превърнат във водещ продукт на бранд България със следните показатели:
- Заетост на кадрите в региона с нови работни места;
- Засилване влиянието на общините и кметствата за популяризирането на Източните Родопи;
- Конкурентен туристопоток;
- Оформяне на т.нар. център на общностите в региона (единен портал за обмен на идеи, общи събрания и др. );
- Организация на конферентни срещи, събития , форуми и наем на зали;
- Туристи, които ще имат достъп до специализирана информация за региона, контакти с местни туроператори, водачи;
- Регистрации в портала на всички заинтересовани страни – неправителствени организации, туроператори, места за настаняване, планински водачи, доставчици на туристически услуги в региона.
Моят продукт е изграждане на информационен хъб Портал на Времето, тип зелено строителство, намиращ се в Източните Родопи и състоящ се от:
- Камерна зала, носеща духа на времето, удобна за организацията и провеждането на културно-научни и образователни форуми, събития, водени от експерти археолози, историци, географи и научни изследователи, представители на туристическия бизнес и общините.
- Посетителски сектор за туристи, които ще могат да получат пълна информация за района, всички исторически и културни обекти, оптимизирани маршрути, контакти с места за настаняване, гидове и всички предлагани туристически дейности. В сектора периодично ще се провеждат рекламни кампании за посещение на обектите в региона, както и актуализирана информация за наблюдение на черните лешояди край Маджарово с цел засилване интереса към фото туризма в региона.
- Лабораторна зала за изследване и анализ на археологическите предмети в Източните Родопи.
- 3D визуализация на светилището Татул.
- 3D мапинг на най-значимите обекти в Източните Родопи.
- Интерактивна карта на целия регион на Източните Родопи с легенди за светилищата.
- Едноспални екокъщи за настаняване на туристи, дигитални номади и гости експерти от бизнеса и науката.
- Малка обсерватория.
Крайният продукт е център, обслужващ не само туристи, но и експерти, които ще използват базата за своите проучвания, срещи, форуми.
Проблемът, който решавам е с общонационален мащаб – в досегашните политики и стратегии на Министерство на туризма в България фигурират неадекватни решения и предложения, които превръщат образа на България в нискобюджетна дестинация, уронващи престижа ѝ на страна. И на страна с изключително богато културно-историческо наследство, с възможности за развитие на туризъм през всички сезони, с природа и потенциал за развитие на качествен туризъм. България не може да се позиционира на световния туристически пазар, поради липса на конкретни стратегически мерки за популяризиране на страната ни и продукта, който България може да предложи. Чрез създаването на екоинформационният хъб, с участието на частни организации, туристически сдружения, специалисти по туризъм, географи, археолози, научни изследователи и местни общини ще се създаде път към решаването на националния проблем с популяризирането на страната ни на картата на световните туристически дестинации.
Уникалното в моята разработка е съвкупността от функциите, които ще изпълнява екоинформационният хъб, информацията, която ще генерира и предава, икономическите ползи, които ще създава, позитивното въздействие, което ще отправя, както и формата, под който ще маркетира Източните Родопи. Обектът ще бъде уникален сам по себе си за България чрез многофункционалните си услуги, облика си и възможността експерти в областта на географията, археологията, историята и науката да работят екипно, и в същото време да предоставя на туристите уникално преживяване и запознаване с най-значимите обекти на територията на Източните Родопи.
Моите клиенти са туристи от цял свят и от България, с афинитет към културно-историческото наследство на България, както и всички, които се интересуват от алтернативен, фото и екотуризъм, включително т.нар. дигитални номади, вече тенденциозно търсещи красотата, магията, гостоприемството и спокойствието, които Източните Родопи могат да предложат.
Моят екшън план предвижда:
- Разработване на детайлизиран бизнес план и финансови разчети;
- Конструктивни преговори на местно управленско ниво - кметство и община;
- Представяне на проекта пред Министерство на културата и запознаване с параметрите на екоинформационния хъб Портал на Времето;
- Интегриране на заинтересованите поддръжници в проекта – браншови организации, доказани географи, историци, археолози, професионалисти в туристическия сектор;
- Изработка на визуализация и архитектурен макет на екоинформационният хъб Портал на Времето.
Най-много се гордея с вярата в себе си, със способността да отреагирам мигновено в кризисни ситуации (често явление в гражданската авиация), с амбицията да създавам и надграждам, с умението да приемам предизвикателствата смело и да мисля мащабно. Знанието е оръжие, практиката – безкомпромисният учител, а комбинацията - формула към успешния лидер.
В науката мечтая да разработя иновационна система за устойчиво управление на туристическите територии в България с потенциал за развитие на културен, алтернативен, градски, планински, спа и морски туризъм, чието приложение ще създаде значителен ръст в туристопотока, ще създаде силен, разпознаваем облик на страната ни, ще привлече повече инвестиции и икономически растеж на регионите.
Моето бъдеще като предприемач в науката тепърва предстои и няма да приключи с финала на програмата, защото за мен мисията предприемач в науката е отговорност и последователност без краен срок. Връзката между изкуството и предприемачеството е в приемствеността. Тази връзка се предава, засилва и завладява.Tази мисия нося в себе си и вярвам, че ще предам след себе си!
Другите участници и техните проекти вижте тук.