Учредяването на стипендията е добър мотив за стимулиране на възможностите на учениците
Category : Истории на успеха
СУ „Свети Климент Охридски“ в Симеоновград е основано през 1945 г. като пълна гимназия. Днес се обучават над 400 ученици, подготвяни от висококвалифицирани преподаватели. Разполага с кабинети по чуждоезиково обучение, 4 компютърни зали с локална мрежа и постоянна интернет връзка, добре оборудван физкултурен салон, две спортни площадки.
Теодорина Иванова е директор на училището от 2016 г. Преди това е била старши учител, преподавател по Български език и литература в същото училище. Има над 15 години педагогически опит и като преподавател по английски език в СУ „Св. Климент Охридски“, и в други училища. Три години е била секретар на общината в Симеоновград.
Завършила е Българска филология в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ и специализации в Тракийския университет в Стара Загора по английски език и пета професионално-квалификационна степен. Има сертификационни обучения за работа в Интегрирана информационна система в държавната администрация, за Развитие на местната публична администрация в Европейския институт по публична администрация в Маастрихт и за мониторинг и оценка на изпълнението на политики и стратегии за развитие на социалните услуги в Института по социални дейности и практики.
Г-жо Иванова, кои са основните три неща, с които се гордеете най-много като директор през последните три години?
– Значителното подобряване на материалната база в училище, защото това е предпоставка за по- качествен учебен процес. Екипната работа, която се реализира в колектива. Поредни години завоювани челни места на клубовете за извънкласна дейност на областния форум, ежегодно спечелени конкурси и стипендии от фондация „Комунитас” и други.
Какви специалности получават учениците, завършващи училището?
– Учениците, завършващи нашето училище могат да се реализират като специалисти в областта на производство на кулинарни изделия и напитки, професия „готвач”. Осъществяваме прием и по профил „Природни науки”.
В какви проекти и програми участвате, за да създадете допълнителни възможности в обучението и професионалната ориентация на учениците?
– Училището е работило по проект „Ученически практики”. Проектът дава възможност за работа на обучаемите в реална работна среда. Работим по проект „Подкрепа за успех”, който дава допълнителна възможност за наваксване на пропуски и професионална ориентация на учениците. През изминалата учебна година работихме и по проект „Разнодумна приказка” към Център за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. Сътрудничим си с Център за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе” по проект „Всеки ученик ще бъде отличник”.
Имате ли информация как се реализират след завършване вашите ученици?
– Добра практика в нашето училище е да поддържаме връзка със завършилите ученици, което е предпоставка за нашата информираност за тяхното бъдещо развитие. В зависимост от възможностите си, нашите ученици получават различна реализация. Една част от тях се реализират по избраната професия, а други продължават своето образование.
Стипендията, която учреди фондация Карол Знание ще мотивира ли, според Вас, всички ученици?
– Постиженията на един ученик в голяма степен са предпоставка за стремеж на останалите ученици. Учредяването на стипендията е добър мотив за стимулиране на възможностите и способностите на учениците, за което благодаря на фондация „Карол Знание”.
Колко ученици средно стават студенти веднага, след завършване на училището?
– Броят на учениците, които стават студенти е различен за всяка учебна година. Той зависи от броя паралелки за учебната година, материалното състояние на семействата, както и от личната амбиция и потенциал на учениците.
Кои са предпочитаните висши училища?
– ПУ „Паисий Хилендарски”, Пловдив и Тракийски университет, Стара Загора.
Връщат ли се след това бившите възпитаници на училището да работят в Симеоновград?
– Симеоновград не е място с много възможности за добра професионална реализация, но въпреки всичко една част от бившите възпитаници на училището намират своето поприще именно в него.
Започнахме с вече случилите се поводи за гордост. С какво бихте искала да се гордеете от тук нататък?
– Повече ученици с добри постижения на олимпиади и конкурси на общинско, областно и национално ниво. Реализиране на завършилите нашето училище, по-голям брой продължаващи образованието си във ВУЗ. Постиженията на нашите ученици са признание за работата на учителите в училището.
Благодаря Ви! Желаем успех на конкурса и очакваме скоро името на победителя!