Най-много учени очакват държавата да създава кариерни възможности

Най-много учени очакват държавата да създава кариерни възможности

Category : Новини

Кой трябва да носи отговорност за реализацията на научния труд? На този въпрос от анкетата на фондация Карол Знание, учени и докторанти отговарят: „Държавата“ (42%), „Самият учен“ (41%), „Съответният научен център“, „Научният ръководител“ (14%) и 24% – всичко изброено.

Във връзка с подготовката на обучението Предприемачи в науката попитахме в наша анкета и какво означава един учен да бъде предприемчив. Близо 80% от отговорилите (78%) смятат, че това е ученият да мисли за реализацията на своята работа. Почти толкова (72%) твърдят, че ученият трябва да е проактивен и да управлява сам кариерата си. Само една трета от респондентите (33%) казват, че за да си предприемчив, трябва да създадеш стартъп. 23% свързват предприемчивостта с реализация в корпоративния сектор.

При така определените дефицити, липса на информация и примери за добри практики и успешни стартъпи или спин-офи, учените биха ли търсили целенасочено предприемаческо обучение? Нито един от 177 участника в анкетата не дава отрицателен отговор. 71% отговарят недвусмислено: „Да, с удоволствие“. 18% биха обмислили, още 11% са уклончиви с „Може би“.

Още резултати от анкетата:

Връзката на българската наука с бизнеса не е добра, твърдят младите учени

Какво е най-трудно, когато решиш да стартираш бизнес?

Повече от половината докторанти и учени не партнират с частния сектор

Над 60% от учените в инженерните науки са обмисляли стартъп

Близо 90% от учените искат да видят реализация на работата си

Всички резултати от анкетата


Анкета Накъде след научната титла

Създаваме предприемачи в науката

Носителят на наградата Предприемач в науката за 2019 г.

Носителят на стипендията на Карол за 2019 г.

Гл. асистент д-р Йоана Кижева за участието си в Предприемачи в науката

Д-р Иванка Петрова-Дойчева за участието си в Предприемачи в науката

Д-р Олга Антовона за участието си в Предприемачи в науката

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close