Маркетинг в лабораториите и в Предприемачи в науката
Category : Истории на успеха
Работата на учените би била по-ефективна и полезна, ако маркетинговото мислене съпътства цели процес – от идеята за едно фундаментално или приложно изследване до подобряването на качеството на живот на хората крайни потребители на продуктите родени от работата на учените. Това казва лекторът по маркитенг в Предприемачи в науката 2019 Станимир Андонов. Той припомня, че преди години беше практика първо да бъдат получавани резултатите от научните изследвания и след това да бъдат търсени възможности за тяхната комерсиализация. Днес успешната практика ни насочва да мислим за комерсиализацията и за потребителите на резултатите от работата на учените по време на целия процес.
Станимир Андовон е доктор по маркетинг, предприемач в областта на маркетинга, преподавател и лектор, брандинг консултант, инструктор по Design Thinking, автор на книги, регистриран като Premium Educator в Harvard Business for Educators. Има академично образование и докторантура в областта на маркетнига, но се сертифицира в областта и от The Wharton School of the University of Pennsylvania. От Stanford University, Калифорния, взема сертификат за Design Thinking. Преподава във Висше Училище по Мениджмънт. Бил е директор на програма и преподавател в НБУ, водил е лекции във ВУЗФ, УНСС и M3 Communications College. Член е на American Marketing Association, Българската Асоциация по Маркетинг и Association for Community Colleges.
Преди години основава и управлява MarketingPro Engineering – компания, специализирана в създаването на софтуер и съдържание за мобилни устройства. Сега е мениджър на Neuromarketing Bulgaria – агенция за невромаркетингови изследвания.
Другите лектори в програмата вижте тук.